Psiquiatría pronúnciase sobre o Fidget Spinner en beneficio do TDAH.
O psiquiatra Celso Arango, vicepresidente do SEP, descarta que a "nova
peonza" axude no déficit de atención.
redacción médica
O psiquiatra Celso Arango, vicepresidente da Sociedade Española
de Psiquiatría e presidente do
Colexio Europeo de Neuropsicofarmacoloxía, descarta que o Fidget Spinner,
o xoguete que está de moda entre os nenos e adolescentes axude en o Trastorno
de Déficit de Atención e Hiperactividade (TDAH) dos pequenos xa que
non hai ningunha evidencia nin proba científica respecto diso. “Non se fixo
ningún ensaio clínico nin estudos que proben a eficacia deste xoguete en
beneficio dos nenos con TDAH”, sentenza.
O Fidget Spinner, tamén coñecido como a nova peonza, é un xirador de cuxo eixo central salguen tres aros e consiste en facelo virar o
máximo tempo posible. O invento fíxose tan popular que nalgunhas escolas de
Estados Unidos e Reino Unido prohibírono porque é unha distracción.
Con todo, algúns mestres deféndeno
porque creen que pode axudar aos nenos a concentrarse, especialmente
aqueles con TDAH. De feito, anúncianse como relaxante de tensión, reductor de ansiedade e concentración
da mente para TDAH.
Arango, que é catedrático nas universidades estadounidenses de Meryland e
de San Francisco, asegura que se trata de unha publicidade totalmente
enganosa que “debería perseguirse”. “En Medicina estamos demasiados
cansos de ‘fármacos milagres’ e ‘terapias milagrosas’, todo o que hai detrás
disto é diñeiro e alguén que se lucra”, sentenza.
O psiquiatra rebaixa a polémica suscitada con esta nova moda xa que se
trata dun caso "máis inocuo". “Á fin e ao cabo é só un xoguete. É
enganoso pero non fai dano”, explica o experto e insiste en que a función
dos especialistas en Saúde Mental é informar as familias de
que non existe ningunha evidencia na cura. “Nós dicímoslles que non hai nada
que o corrobore, pero se o queren comprar que saiban que están a investir ese
diñeiro nun simple xoguete”, aclara.
O presidente do Colexio Europeo de Neuropsicofarmacoloxía lamenta
que mentres que moitos investigadores e científicos teñen que investir moito
esforzo, sacrificio e preparación para tentar demostrar algo, hai outros que se
benefician coa simple coletilla de ‘axuda a’, como sucede coa homeopatía e curandeiros. Por iso fai especial fincapé en que as
autoridades sanitarias tanto españolas como americanas actúen ante este tipo de
propaganda enganosa.
Maestro Konrad Vic
O fin de curso do ano
2017 xa pasará á historia como aquel en o que os mestres tentaron dar clase mentres
os nenos daban voltas e voltas ao seu "spinner", coma se dun grupo de
desintoxicación dalgunha sustancia tratásese.
Aparentemente non ten maldade ningunha e claro, cando dinche ... ( voz de
científico) "é un xoguete creado para acougar a ansiedade nos nenos
hiperactivos"... pois un pensa que se os prohibe, quedará como un ogro
insensible que non deixa que os nenos acouguen a súa ansiedade.
A verdade é que descoñecía que o 100% do alumnado do meu centro tivesen
problemas de ansiedade ou hiperactividade, eu pensaba que só había
diagnosticados uns poucos e como todo o mundo sabe, cada caso é discutible.
O que si teño claro é, que estamos ante a xeración da SOBRE ESTIMULACIÓN , do
non permitir que o neno se aburra un instante, de nenos que cando comen en casa
ademais escoitan música cos seus cascos ,coa man libre xogan co móbil, todo iso
fronte da televisión mentres a súa nai pregúntalles... Que tal na escola? Nun
exercicio de malabarismo mental que teño as miñas dúbidas sobre se é bo para o
desenvolvemento dun menor, aínda que cojonudo para o desenvolvemento económico
da última novidade viral.
Parece que ademais de ter unha ansiedade irrefreable, as novas xeracións son
superdotadas, capaces de gozar da boa música, xiros e compases, mentres
descobren a mellor forma de pasar ao seguinte nivel do xogo de quenda, á vez
que saborean e intúen que na comida dese día había un ingrediente novo, mentres
de esguello analizan na tele a situación política do país, todo iso xusto antes
de elaborar un discurso propio co máis destacado do vivido, sentido e apreso,
durante o seu mañá no cole.
Really?
Hoxe os meus alumnos preguntábanme...
-Como es tan creativo?
- Por que coa vosa idade cada vez que me aburría, non me puñan ningún aparello na man. - Contesteilles.
Pero aos poucos empecei a focalizar os meus nervios, empecei a debuxar para
relaxarme, a bailar ou gozar a música que lle roubaba á miña irmá.
Agora teño claro que os grandes pensadores da historia, Einstein, Newton, Steve
Jobs, ... ou calquera desas persoas ás que admiramos, non son máis listas que
os demais, non teñen un cerebro superdotado, non son inalcanzables, é moito
máis fácil.
Simplemente focalizaban mellor a súa atención, concentrábanse nunha única cousa
ata que o terminaban, simple e sinxelamente , non se lles ía o santo ao ceo.
Polo que me pregunto...
De verdade estámoslles facendo algún favor permitindo que estean en mil cosas á
vez?
Creo sinceramente que
deberiamos deixar de desenvolver o consumismo á conta de desenvolver a mente
das futuras xeracións .